Doorgaan naar hoofdcontent

Populaire posts van deze blog

Spelen met knikkers

Ontwerp "knikkerring" : drie ringen met verwisselbare stenen

Juwelen, grafiek en chocolade

  Er staan alvast enkele evenementen gepland in het voorjaar. Op locatie, of in mijn atelier! Op zondag 10 maart sta ik samen met andere ondernemers van Boutersem en Bierbeek in CC De Borre op de Ondernemersdag . Op 27 en 28 april neem ik deel aan Kunstroute Boutersem en kan je langskomen in mijn atelier. Je krijgt een blik achter de schermen en dus een kijk in de werkplek van een juweelontwerper. Voor de gelegenheid stel ik ook wat van mijn grafisch werk van het voorbije jaar tentoon. Alle info via www.boutersem.be/kunstroute Ben je er niet geraakt tijdens het weekend van de kunstroute? Niet getreurd, het daaropvolgende weekend (4 en 5 mei) kan je ook vrij mijn atelier bezoeken, want dan neem ik deel aan Atelier in Beeld , een initiatief waar beeldend kunstenaars over heel Vlaanderen hun atelier open stellen. Alle info via www.atelierinbeeld.be/nl/kunstenaar/veroniek-dutre   Chocoladeliefhebbers kunnen terecht in het naburige atelier van Chocolatier G (zelfde adres).  En er komen

Pinguins voor Antarctica

 Vorig jaar ontwierp ik een collectie pinguins ter ondersteuning van een fundraising project van de Leuvense wetenschapper Sigrid Maebe. Je kon dat lezen in een eerder bericht. Maar ondertussen zijn ze al met z'n drieën! Drie Belgische vrouwen die geselecteerd zijn om deel te nemen aan Homeward Bound, een prestigieuze internationale opleiding die in een periode van tien jaar duizend vrouwen het voortouw wil laten nemen naar een meer diverse en duurzamere wereld. De opleiding zal uiteindelijk leiden tot een expeditie naar Antarctica, waar de drie dames - in het gezelschap van uitsluitend internationale topwetenschapsters - elk hun eigen ding zullen kunnen doen in hun respectievelijke wetenschapstak. Naast Sigrid, nemen nu ook de twee andere dames, Gudrun en Céline de pinguincollectie op in hun fundraising project. De leuke beestjes worden volledig - stuk per stuk - handmatig gemaakt in mijn atelier en dit telkens nadat er een bestelling werd geplaatst. Het is dus even, maar noo